Takaisin kaikkiin tapahtumiin

Asiantuntijan myyntivalmennus (1pv)

  • Hotel Haven Unioninkatu 17 Helsinki (kartta)

Tämä koulutus järjestetään myös 31.1.2019 & 2.4.2019

Koulu­tuk­sessa pohdimme syväl­li­sesti asian­tun­ti­jatyön ja myynnin yhteyttä sekä käymme syste­maat­ti­sesti läpi asian­tun­ti­ja­pal­ve­luiden myynnin eri vaiheet. Pien­ryh­mä­val­men­nuk­semme antaa runsaasti tilaa keskus­te­lulle ja muiden osal­lis­tujien koke­muk­sista oppi­mi­selle. Syven­nämme oppi­mista erilaisten tehtävien avulla, mutta emme tee kömpe­löitä näytel­mä­har­joi­tuksia (myyjä ja asiakas).

 

Kenelle

Koulutus on suun­ni­teltu kaikille asian­tun­ti­joille, jotka haluavat kehittää omia myyn­ti­tai­tojaan.

Järjestämme koulutuksia organisaatioille myös räätälöidysti.

 

Hyödyt osanottajalle

  • Ymmärrät myyn­ti­tai­tojen merki­tyksen oman asian­tun­ti­ja­työsi kannalta

  • Tunnet palve­luiden myyn­ti­pro­sessin vaiheet

  • Tunnistat omat vahvuutesi ja kehit­tä­mis­koh­teesi asiak­kaiden näkö­kul­masta

  • Ymmärrät asia­kas­läh­töisen toimin­ta­tavan ja arvo­myynnin peri­aatteet

  • Saat asian­tun­ti­ja­pal­ve­luillesi entistä enemmän tyyty­väisiä asiak­kaita

 

Kouluttaja

KTT Jari Salminen on toiminut myyjänä ja myynnin esimiestehtävissä yli 25 vuotta. Hänellä on myös vahva yrittäjätausta. Jari Salminen on kouluttanut yli 4500 esimiestä räätälöidyissä ja avoimissa koulutuksissa yhteistyössä maamme johtavien valmennusorganisaatioiden kanssa.

 

Osallistujat ovat kommentoineet koulutustamme mm. seuraavasti:

 

Joudun asiantuntijatyössäni tekemään myös myyntityötä. Valmennus antaa erinomaiset välineet oman asiantuntija-identiteetin tarkasteluun myös myyntityön näkökulmasta.

Vaikka toimin asiantuntijana, kuuluu työhöni myös paljon myyntityötä ja asiakaspalvelua. Koulutus oli juuri sellainen, jota tarvitsen uudessa tilanteessani. Koulutus rauhoitti oloani ja auttoi ymmärtämään myyntityön sisältöä ja merkitystä koko organisaation kannalta.

Valmentajalla on selvästikin pitkä käytännön kokemus myyntityöstä. Sain todella paljon konkreettisia neuvoja ja ideoita omaan työhöni tuotepäällikkönä.

Kiitos mielenkiintoisesta ja hyvin järjestetystä koulutuksesta, saatu sisältö antaa hyviä eväitä omaan myyntityöhön.

 

Hinta

Tilaisuuden hinta on 790 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulutusmateriaalin, Asiantuntijan myyntitaidot -kirjan, lounaan sekä kahvitarjoilut. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.

 

Peruutusehdot

Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.

 

Ohjelma

8:30 Ilmoit­tau­tu­minen ja aamu­kahvi

9:00 Tilai­suuden avaus

9:15 Myynnin merkitys asian­tun­ti­ja­työssä

  • Asiak­kaiden tarpeiden ja oman osaa­misen yhdis­tä­minen

  • Asian­tun­ti­ja­pal­ve­luiden myymisen taito

  • Myyn­ti­pro­sessi ja asiakkaan osto­pro­sessi

9:45 Onko tuote kunnossa?

  • Mistä oma osaa­minen koostuu?

  • Subs­tanssi- ja työelä­mä­taidot

  • Asian­tun­tijuus ostajan kannalta

  • Oman asian­tun­te­muksen päivit­tä­minen

Harjoitus: Omien myyn­ti­tai­tojen arvioin­ti­tehtävä

10:30 Tauko

10:45 Mitä ajat­telen itsestäni ja myyn­ti­työstä?

  • Oman iden­ti­teetin tarkas­telua

  • Mikä myyn­ti­työssä epäi­lyttää?

  • Myyn­ti­työhön kohdis­tuvat ylei­simmät väärin­kä­si­tykset

  • Ammat­ti­maisen myyn­tityön todel­linen sisältö ja merkitys

  • Oman muka­vuusa­lueen rajojen ylit­tä­minen

Harjoitus: Oma asenne myyn­ti­työtä kohtaan

11:30 Tuote- ja palve­lu­myyn­nistä arvo­myyntiin

  • Tuote­myynti, ratkai­su­myynti vai arvo­myynti?

  • Asiakkaan toiminnan ymmär­tä­minen

  • Asia­kas­dialogi

  • Mitä arvo­myynti edel­lyttää asian­tun­ti­jalta?

Harjoitus: Oman myyn­ti­pro­sessin pohdintaa

12:00 Lounas

13:00 Onnis­tuneen myyn­tityön vaiheet

  • Oman asia­kas­kunnan analy­sointi

  • Palve­lu­lu­pauksen määrittely

  • Asiak­kaiden löytä­minen

  • Asiakkaan kohtaa­minen

  • Aktii­vinen kuuntelu ja asiakkaan tarpeiden kartoitus

Harjoitus: Aktii­vinen kuuntelu

14:15 Kahvi

14:30 Onnis­tuneen myyn­tityön vaiheet jatkuu

  • Arvoa tuot­tavan palve­lu­rat­kaisun laati­minen

  • Ratkaisun esit­tä­minen ja argu­men­tointi

  • Vasta­väit­teiden käsittely

  • Hinnan myyminen

  • Kaupan päät­tä­minen

  • Kerta­kau­pasta pysy­väksi asia­kas­suh­teeksi

  • Erin­omaisen asia­kas­pal­velun johta­minen

15:30 Yhteenveto

16:00 Valmen­nus­päivä päättyy

 

Lisätietoja

Vastuukouluttaja Jari Salminen

040-4160104

jari.salminen(a)j-impact.fi

 

Koulutuksen toteuttaa J-Impact Koulutus Oy

www.j-impact.fi

Aikaisempi tapahtuma: 3. joulukuuta
Uuden esimiehen tehovalmennus (2pv)
Myöhempi tapahtuma: 5. joulukuuta
Kehityskeskusteluprosessin kehittäminen (1pv)