Tämä koulutus järjestetään myös 2.4.2019
Koulutuksessa pohdimme syvällisesti asiantuntijatyön ja myynnin yhteyttä sekä käymme systemaattisesti läpi asiantuntijapalveluiden myynnin eri vaiheet. Pienryhmävalmennuksemme antaa runsaasti tilaa keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle. Syvennämme oppimista erilaisten tehtävien avulla, mutta emme tee kömpelöitä näytelmäharjoituksia (myyjä ja asiakas).
Kenelle
Koulutus on suunniteltu kaikille asiantuntijoille, jotka haluavat kehittää omia myyntitaitojaan.
Järjestämme koulutuksia organisaatioille myös räätälöidysti.
Hyödyt osanottajalle
Ymmärrät myyntitaitojen merkityksen oman asiantuntijatyösi kannalta
Tunnet palveluiden myyntiprosessin vaiheet
Tunnistat omat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi asiakkaiden näkökulmasta
Ymmärrät asiakaslähtöisen toimintatavan ja arvomyynnin periaatteet
Saat asiantuntijapalveluillesi entistä enemmän tyytyväisiä asiakkaita
Kouluttaja
KTT Jari Salminen on toiminut myyjänä ja myynnin esimiestehtävissä yli 25 vuotta. Hänellä on myös vahva yrittäjätausta. Jari Salminen on kouluttanut yli 4500 esimiestä räätälöidyissä ja avoimissa koulutuksissa yhteistyössä maamme johtavien valmennusorganisaatioiden kanssa.
Osallistujat ovat kommentoineet koulutustamme mm. seuraavasti:
Joudun asiantuntijatyössäni tekemään myös myyntityötä. Valmennus antaa erinomaiset välineet oman asiantuntija-identiteetin tarkasteluun myös myyntityön näkökulmasta.
Vaikka toimin asiantuntijana, kuuluu työhöni myös paljon myyntityötä ja asiakaspalvelua. Koulutus oli juuri sellainen, jota tarvitsen uudessa tilanteessani. Koulutus rauhoitti oloani ja auttoi ymmärtämään myyntityön sisältöä ja merkitystä koko organisaation kannalta.
Valmentajalla on selvästikin pitkä käytännön kokemus myyntityöstä. Sain todella paljon konkreettisia neuvoja ja ideoita omaan työhöni tuotepäällikkönä.
Kiitos mielenkiintoisesta ja hyvin järjestetystä koulutuksesta, saatu sisältö antaa hyviä eväitä omaan myyntityöhön.
Hinta
Tilaisuuden hinta on 790 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulutusmateriaalin, Asiantuntijan myyntitaidot -kirjan, lounaan sekä kahvitarjoilut. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.
Peruutusehdot
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.
Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.
Ohjelma
8:30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9:00 Tilaisuuden avaus
9:15 Myynnin merkitys asiantuntijatyössä
Asiakkaiden tarpeiden ja oman osaamisen yhdistäminen
Asiantuntijapalveluiden myymisen taito
Myyntiprosessi ja asiakkaan ostoprosessi
9:45 Onko tuote kunnossa?
Mistä oma osaaminen koostuu?
Substanssi- ja työelämätaidot
Asiantuntijuus ostajan kannalta
Oman asiantuntemuksen päivittäminen
Harjoitus: Omien myyntitaitojen arviointitehtävä
10:30 Tauko
10:45 Mitä ajattelen itsestäni ja myyntityöstä?
Oman identiteetin tarkastelua
Mikä myyntityössä epäilyttää?
Myyntityöhön kohdistuvat yleisimmät väärinkäsitykset
Ammattimaisen myyntityön todellinen sisältö ja merkitys
Oman mukavuusalueen rajojen ylittäminen
Harjoitus: Oma asenne myyntityötä kohtaan
11:30 Tuote- ja palvelumyynnistä arvomyyntiin
Tuotemyynti, ratkaisumyynti vai arvomyynti?
Asiakkaan toiminnan ymmärtäminen
Asiakasdialogi
Mitä arvomyynti edellyttää asiantuntijalta?
Harjoitus: Oman myyntiprosessin pohdintaa
12:00 Lounas
13:00 Onnistuneen myyntityön vaiheet
Oman asiakaskunnan analysointi
Palvelulupauksen määrittely
Asiakkaiden löytäminen
Asiakkaan kohtaaminen
Aktiivinen kuuntelu ja asiakkaan tarpeiden kartoitus
Harjoitus: Aktiivinen kuuntelu
14:15 Kahvi
14:30 Onnistuneen myyntityön vaiheet jatkuu
Arvoa tuottavan palveluratkaisun laatiminen
Ratkaisun esittäminen ja argumentointi
Vastaväitteiden käsittely
Hinnan myyminen
Kaupan päättäminen
Kertakaupasta pysyväksi asiakassuhteeksi
Erinomaisen asiakaspalvelun johtaminen
15:30 Yhteenveto
16:00 Valmennuspäivä päättyy
Lisätietoja
Vastuukouluttaja Jari Salminen
040-4160104
jari.salminen(a)j-impact.fi
Koulutuksen toteuttaa J-Impact Koulutus Oy