Tämä koulutus järjestetään myös 18.12.2019
Saatko tuotteistasi parhaan hinnan?
Valmennuksemme auttaa hinnoittelemaan omat tuotteet tai palvelut oikein. Tuotetta ei koskaan kannata myydä halvemmalla, kuin mitä asiakas on siitä valmis maksamaan. Taitavalla hinnoittelulla voikin parantaa liiketoiminnan kannattavuutta merkittävästi ja luoda merkittävää kilpailuetua.
KENELLE
Valmennus on suunniteltu kaikille myyjille ja liiketoiminnasta vastaaville henkilöille, jotka työssään ratkaisevat hinnoitteluun liittyviä kysymyksiä.
Järjestämme koulutuksia myös yritysten ja muiden organisaatioiden sisäisinä koulutuksina.
HYÖDYT OSALLISTUJALLE
Saat kattavan kokonaiskuvan hinnan määrittelyn erilaisista vaikutuksista liiketoimintaan
Opit asettamaan omien tuotteittesi hinnan oikein
Ymmärrät paremmin ostajan näkökulmaa hinnan arvioinnissa
Osaat argumentoida pyytämääsi hintaa vakuuttavammin
Parannat liiketoimintanne kannattavuutta
VALMENTAJA
KTT Jari Salminen on toiminut myyjänä ja myynnin esimiestehtävissä yli 25 vuotta. Hänellä on myös vahva yrittäjätausta. Jari Salminen on kouluttanut yli 4500 esimiestä räätälöidyissä ja avoimissa koulutuksissa yhteistyössä maamme johtavien valmennusorganisaatioiden kanssa.
HINTA
Tilaisuuden hinta on 790 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulutusmateriaalin, lounaan ja kahvitarjoilun. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.
PERUUTUSEHDOT
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.
Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.
OHJELMA
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tilaisuuden avaus
9:15 Hinnoittelun merkitys liiketoiminnassa
Miten hinta määritellään?
Miten asiakas kokee hinnan?
Hintamielikuva
Tuotteen hinta vs. kokonaiskustannus
Hintajousto
10:30 Tauko
10:45 Erilaiset lähestymistavat hinnoitteluun
Kustannuspohjainen hinnoittelu (omakustannusarvon määrittäminen)
Markkinalähtöinen hinnoittelu
Arvoperusteinen hinnoittelu ja tunnepohjainen päätöksenteko
Inside out vs. Outside in
Hintakilpailu vai tarjonnan eriyttäminen
Hinnoittelu kohderyhmittäin (hintasyrjintä)
Hinnoittelun muuttamisen ongelmat
Harjoitus: Miten hinnoittelemme omat tuotteemme?
12:00 Lounas
13.00 Hinnoittelun katevaikutukset
Mitä myynnistä jää käteen?
Sisäänvetohinnoittelu ja kampanjamyynti (tappiolla myymisen strategia)
Alennusten vaikutus kannattavuuteen
Oikeutetut alennukset (asiakas kantaa osan kustannuksista)
Alennusten antaminen ”vahingossa” (inflaatiokorjauksia ei tehdä)
Maksuehdot hinnoittelun osana
Harjoitus: Miten alennukset vaikuttavat tulokseen
14:15 Kahvi
14:30 Uuden tuotteen tai palvelun hinnan määrittely
Hinta vai ominaisuudet edellä?
Hinta-ankkurit
Rohkeus pyytää kunnon hinta?
15:45 Loppukeskustelu
16:00 Koulutuspäivä päättyy
LISÄTIETOJA
Jari Salminen
040-4160104
jari.salminen(a)brik.fi
Koulutuksen toteuttaa Brik Asiakastyö Oy