Takaisin kaikkiin tapahtumiin

Hinnoittele oikein (1pv)

  • Tapahtumatalo Bank Unioninkatu 20 Helsinki (kartta)

Tämä koulutus järjestetään myös 17.3.2020 & 19.5.2020

Saatko tuot­teistasi parhaan hinnan?

Valmen­nuk­semme auttaa hinnoit­te­lemaan omat tuotteet tai palvelut oikein. Tuotetta ei koskaan kannata myydä halvem­malla, kuin mitä asiakas on siitä valmis maksamaan. Taita­valla hinnoit­te­lulla voikin parantaa liike­toi­minnan kannat­ta­vuutta merkit­tä­västi ja luoda merkit­tävää kilpai­luetua.

 

KENELLE

Valmennus on suun­ni­teltu kaikille myyjille ja liike­toi­min­nasta vastaa­ville henki­löille, jotka työssään ratkai­sevat hinnoit­teluun liit­tyviä kysy­myksiä.

Järjestämme koulutuksia myös yritysten ja muiden organisaatioiden sisäisinä koulutuksina.

 

HYÖDYT OSALLISTUJALLE

  • Saat kattavan koko­nais­kuvan hinnan määrit­telyn erilai­sista vaiku­tuk­sista liike­toi­mintaan

  • Opit aset­tamaan omien tuot­teittesi hinnan oikein

  • Ymmärrät paremmin ostajan näkö­kulmaa hinnan arvioin­nissa

  • Osaat argu­men­toida pyytä­määsi hintaa vakuut­ta­vammin

  • Parannat liike­toi­min­tanne kannat­ta­vuutta

VALMENTAJA

KTT Jari Salminen on toiminut myyjänä ja myynnin esimiestehtävissä yli 25 vuotta. Hänellä on myös vahva yrittäjätausta. Jari Salminen on kouluttanut yli 4500 esimiestä räätälöidyissä ja avoimissa koulutuksissa yhteistyössä maamme johtavien valmennusorganisaatioiden kanssa.

HINTA

Tilaisuuden hinta on 790 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulu­tus­ma­te­ri­aalin, lounaan ja kahvi­tar­joilun. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.

 

PERUUTUSEHDOT

Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.

 

OHJELMA

8.30 Ilmoit­tau­tu­minen ja aamu­kahvi

9.00 Tilai­suuden avaus

9:15 Hinnoit­telun merkitys liike­toi­min­nassa

  • Miten hinta määri­tellään?

  • Miten asiakas kokee hinnan?

  • Hinta­mie­likuva

  • Tuotteen hinta vs. koko­nais­kus­tannus

  • Hinta­jousto

10:30 Tauko

10:45 Erilaiset lähes­ty­mis­tavat hinnoit­teluun

  • Kustan­nus­poh­jainen hinnoittelu (omakus­tan­nusarvon määrit­tä­minen)

  • Mark­ki­na­läh­töinen hinnoittelu

  • Arvo­pe­rus­teinen hinnoittelu ja tunne­poh­jainen päätök­senteko

  • Inside out vs. Outside in

  • Hinta­kil­pailu vai tarjonnan eriyt­tä­minen

  • Hinnoittelu kohde­ryh­mittäin (hinta­syr­jintä)

  • Hinnoit­telun muut­ta­misen ongelmat

Harjoitus: Miten hinnoit­te­lemme omat tuot­teemme?

12:00 Lounas

13.00 Hinnoit­telun kate­vai­ku­tukset

  • Mitä myyn­nistä jää käteen?

  • Sisään­ve­to­hin­noittelu ja kampan­ja­myynti (tappiolla myymisen stra­tegia)

  • Alen­nusten vaikutus kannat­ta­vuuteen

  • Oikeu­tetut alen­nukset (asiakas kantaa osan kustan­nuk­sista)

  • Alen­nusten anta­minen ”vahin­gossa” (inflaa­tio­kor­jauksia ei tehdä)

  • Maksuehdot hinnoit­telun osana

Harjoitus: Miten alen­nukset vaikut­tavat tulokseen

14:15 Kahvi

14:30 Uuden tuotteen tai palvelun hinnan määrittely

  • Hinta vai ominai­suudet edellä?

  • Hinta-ankkurit

  • Rohkeus pyytää kunnon hinta?

15:45 Loppu­kes­kustelu

16:00 Koulu­tus­päivä päättyy

LISÄTIETOJA

Jari Salminen

040-4160104

jari.salminen(a)brik.fi

 

Koulutuksen toteuttaa Brik Asiakastyö Oy

www.brik.fi

Aikaisempi tapahtuma: 18. helmikuuta
Osaamisen kehittäminen (1pv)
Myöhempi tapahtuma: 25. helmikuuta
Palkitsemisen uudet tuulet (1pv)