Takaisin kaikkiin tapahtumiin

Arvomyynti (2pv)


  • Hotel Haven Unioninkatu 17 Helsinki (kartta)

Tämä koulutus järjestetään myös 2.-3.11.2020

Valmen­nuk­semme keskittyy auttamaan myyjiä tilan­teissa, joissa perin­teiset myyn­ti­tek­niikat eivät enää toimi. Käymme läpi, kuinka oppia tuntemaan asiak­kaiden tarpeita aiempaa syväl­li­semmin ja saada sitä kautta parempia myyn­ti­tu­loksia.

Inter­netin myötä asiak­kaiden osto­käyt­täy­ty­minen on muut­tunut merkit­tä­västi, joten myyn­ninkin pitää muuttua. Arvo­myynti onkin kovaa vauhtia syrjäyt­tä­mässä perin­teiset korkea­pai­ne­myynnin ”tratti-mallit”, joita myyjille on tupu­tettu näihin päiviin saakka.

 

KENELLE

Valmen­nuk­semme sopii niin uusille lupauk­sille kuin koke­neem­mille myyn­ti­kon­ka­reille. Innos­ta­vassa ilma­pii­rissä, yhdessä muiden myyjien kanssa, sukellat arvo­myynnin maailmaan ja opit ymmär­tämään asiak­kaittesi ajat­telua entistä syväl­li­semmin.

Järjestämme koulutuksia myös yritysten ja muiden organisaatioiden sisäisinä koulutuksina.

 

HYÖDYT OSALLISTUJALLE

  • Opit ymmär­tämään arvo­myynnin peri­aatteet ja sovel­tamaan niitä omassa työssäsi

  • Vahvistat aktii­visen kuun­telun taitojasi ja opit ymmär­tämään asiak­kaitasi entistä syväl­li­semmin

  • Osaat laatia ja myydä ratkaisun, joka täyttää asiakkaan todel­liset tarpeet

  • Opit hyödyn­tämään tehok­kaasti tilanteet, joissa asiakkaan ostoikkuna on auki

  • Opit tuot­tamaan asiak­kaallesi enemmän arvoa ja saavutat parempia myyn­ti­tu­loksia.

VALMENTAJA

KTT Jari Salminen on toiminut myyjänä ja myynnin esimiestehtävissä yli 25 vuotta. Hänellä on myös vahva yrittäjätausta. Jari Salminen on kouluttanut yli 4500 esimiestä räätälöidyissä ja avoimissa koulutuksissa yhteistyössä maamme johtavien valmennusorganisaatioiden kanssa.

HINTA

Tilaisuuden hinta on 1290 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulu­tus­ma­te­ri­aalin, lounaan ja kahvi­tar­joilun. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.

 

PERUUTUSEHDOT

Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.

Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.

 

OHJELMA

1. päivä – Arvo­myynnin perusteet

8.30 Ilmoit­tau­tu­minen ja aamu­kahvi

9.00 Tilai­suuden avaus

9.15 Muutokset asiak­kaiden osto­käyt­täy­ty­mi­sessä

  • Ennen ja jälkeen inter­netin

  • Käyntien sopi­misen vaikeus

  • Miksi asiakkaan kannattaa tavata juuri sinut?

Harjoitus: Oman myyn­ti­fi­lo­sofian pohdis­kelua

10.30 Tauko

10.45 Mitä arvo­myynti on?

  • Asia­kas­arvon tuot­ta­miseen perustuva myyn­ti­fi­lo­sofia

  • Miten arvo­myynti eroaa tuote­myyn­nistä ja ratkai­su­myyn­nistä

  • Luot­tamus onnis­tu­misen edel­ly­tyksenä

12.00 Lounas

13:00 Asia­kas­arvon määrittely

  • Arvo syntyy asiakkaan mielessä

  • Tekninen arvo

  • Talou­del­linen arvo

  • Tunnearvo

  • Imago ja statusarvo

  • Asiakkaan todel­liset koko­nais­kus­tan­nukset ja koko­nais­hyödyt

14.15 Kahvi

14:30 Millaista osaa­mista arvo­myynti vaatii?

  • Empatia eli aset­tu­minen asiakkaan asemaan

  • Kuun­te­lu­taito ja oikeiden kysy­mysten esit­tä­minen

  • Asiakkaan toiminnan syväl­li­sempi ymmär­tä­minen

  • Asiakkaan autta­minen omien tarpeiden sanoit­ta­mi­sessa

  • Sanat­tomien viestien tulkinta

16:00 Koulu­tus­päivä päättyy

2. päivä – Asia­kas­läh­töinen toiminta

8.30 Ilmoit­tau­tu­minen ja aamu­kahvi

9.00 Asia­kas­läh­töinen toimin­tatapa

  • Myyn­ti­läh­töisen ajat­telun ongelmat

  • Myyn­ti­pro­sessin viilaa­mi­sesta asiakkaan osto­pro­sessin ymmär­tä­miseen

Harjoitus: Omien myyn­ti­tai­tojen arviointi

10.30 Tauko

10.45 Asiakkaan osto­käyt­täy­ty­misen ymmär­tä­minen

  • Asiakkaan osto­pro­sessin vaiheet

  • Luot­tamus kaiken keskiössä

  • Kaupanteon riskit ostajan näkö­kul­masta

  • Kaupanteon ”näky­mät­tämät” esteet

  • Ostoikkuna

12.00 Lounas

13.00 Asiakkuus-käsite ja käytäntö

  • Asiak­kuuksien johta­minen

  • Asiak­kuuden arvon määrit­tä­minen

  • Asiak­kuuksiin liit­tyvät myyn­ti­po­ten­tiaali

14.15 Kahvi

14:30 Asiak­kuuksien syven­tä­minen

  • Miten yhdis­tetään arvo­myynti, palve­lu­nä­kö­kulma ja lisä­myynti?

  • Osto- ja myyn­ti­pro­sessien yhdis­tä­minen ylivoi­mak­seksi yhteis­työ­suh­teeksi

  • Asia­kas­ko­ke­muksen syven­tä­minen, luot­tamus ja lisä­arvon luominen

15:30 Loppu­kes­kustelu

16:00 Tilaisuus päättyy

LISÄTIETOJA

Jari Salminen

040-4160104

jari.salminen(a)brik.fi

 

Koulutuksen toteuttaa Brik Asiakastyö Oy

www.brik.fi

Aikaisempi tapahtuma: 10. kesäkuuta
Uuden esimiehen tehovalmennus (2pv)
Myöhempi tapahtuma: 4. elokuuta
Palkitsemisen uudet tuulet (1pv)