Tämä koulutus järjestetään myös 5.12.2017
Asiantuntijan työhön kuuluu yhä useammin osallistuminen myyntityöhön ja asiakaspalveluun, ja monissa asiantuntijatehtävissä hyvät myyntitaidot ovat välttämätön edellytys työssä onnistumiselle. Kuitenkin valtaosa asiantuntijoista kokee myyntitaitonsa puutteellisiksi ja merkittävä osa suhtautuu myyntityöhön varauksellisesti. Valmennuksemme auttaa osallistujia arvioimaan myyntitaitojen merkitystä oman tehtävän kannalta, haastamaan omia asenteita myyntiä kohtaan, tunnistamaan tehokkaan myyntityön vaiheet sekä kehittämään omia myyntitaitojaan.
Kenelle
Valmennus on tarkoitettu kaikille asiantuntijoille toimialasta riippumatta. Valmennus sopii erinomaisesti myös esimiehille ja muille henkilöille, jotka vastaavat asiantuntijoiden myyntitaitojen kehittämisestä.
Järjestämme koulutuksia organisaatioille myös räätälöidysti.
Hyöty osanottajalle
Autamme osallistujia ymmärtämään asiantuntijuuden ja myynnin läheisen yhteyden ja vahvistamaan kykyä vaikuttaa asiakkaisiin tehokkaasti. Valmennuspäivän jälkeen osallistujat osaavat:
- arvostaa ammattimaista myyntityötä ja arvioida myyntitaitojen merkitystä oman työn kannalta
- tunnistaa systemaattisen myyntiprosessin vaiheet,
- tunnistaa omat vahvuutensa ja kehittämiskohteensa oman osaamisensa myyjinä
- hyödyntää omaa asiantuntemusta vaikuttavasti myyntityössä ja asiakaspalvelussa
Valmennuksemme auttaa osallistujia astumaan ulos omalta mukavuusalueeltaan ja tarjoamaan aktiivisesti omia palveluita asiakkaille.
Kouluttaja
KTT Jari Salminen on toiminut myyjänä ja myynnin esimiestehtävissä yli 25 vuotta. Hänellä on myös vahva yrittäjätausta. Jari Salminen on kouluttanut yli 4500 esimiestä räätälöidyissä ja avoimissa koulutuksissa yhteistyössä maamme johtavien valmennusorganisaatioiden kanssa.
Osallistujat ovat kommentoineet valmennustamme mm. seuraavasti:
Joudun asiantuntijatyössäni tekemään myös myyntityötä. Valmennus antaa erinomaiset välineet oman asiantuntija-identiteetin tarkasteluun myös myyntityön näkökulmasta.
Vaikka toimin asiantuntijana, kuuluu työhöni myös paljon myyntityötä ja asiakaspalvelua. Koulutus oli juuri sellainen, jota tarvitsen uudessa tilanteessani. Koulutus rauhoitti oloani ja auttoi ymmärtämään myyntityön sisältöä ja merkitystä koko organisaation kannalta.
Valmentajalla on selvästikin pitkä käytännön kokemus myyntityöstä. Sain todella paljon konkreettisia neuvoja ja ideoita omaan työhöni tuotepäällikkönä.
Valmennus lunasti lupaukset. Valmentajan ote oli konkreettinen ja ongelmia ratkaiseva.
Hyvä kokonaispaketti myyntityöhön osallistuvalle asiantuntijalle.
Hinta
Tilaisuuden hinta on 790 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulutusmateriaalin, lounaan sekä kahvitarjoilut. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.
Peruutusehdot
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.
Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.
Ohjelma
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tilaisuuden avaus
9.15 Asiantuntijan myyntitaidot
- Myyntitaitojen merkitys asiantuntijatyössä
- Oman osaamisen myymisen taito
- Palveluasenne ratkaisee!
9.45 Asiantuntijuus- mitä se oikein on?
- Mistä oma osaaminen koostuu?
- Asiantuntijuus
- Asiantuntijatyö myynnin näkökulmasta
- Keskeisiä käsitteitä
Harjoitus: Omien myyntitaitojen arviointitehtävä
10.30 Tauko
10.45 Mitä ajattelen itsestäni ja myyntityöstä?
- Oman identiteetin tarkastelua
- Mikä myyntityössä epäilyttää?
- Myyntityöhön kohdistuvat yleisimmät väärinkäsitykset
- Ammattimaisen myyntityön todellinen sisältö ja merkitys
- Oman mukavuusalueen rajojen ylittäminen
Harjoitus: Oma asenne myyntityöhön
11.30 Myynti on kohtaamista
- Viestintä myyntitilanteessa
- Vuorovaikutustaidot ovat myyjän tärkein taito
- Ainoa este on pelko
Harjoitus: Myyntiharjoitus
12.00 Lounas
13.00 Onnistuneen myyntityön vaiheet
- Oman asiakaskunnan analysointi
- Asiakkaiden tarpeiden kartoitus
- Oman asiantuntijuuden hyödyntäminen luottamuksen rakentamisessa
- Aktiivinen kuuntelu ja asiakkaan tarpeiden kartoitus
Harjoitus: Kontaktointiharjoitus
14.15 Kahvi
14.30 Onnistuneen myyntityön vaiheet jatkuu
- Asiakkaan tarpeen mukaisen palveluratkaisun laatiminen
- Ratkaisun esittäminen ja argumentointi
- Vastaväitteiden käsittely
- Hinnan myyminen
- Kaupan päättäminen
15.30 Yhteenveto
16.00 Loppukeskustelu
16.30 Valmennuspäivä päättyy
Lisätietoja
Vastuukouluttaja Jari Salminen
040-4160104
jari.salminen(a)j-impact.fi
Koulutuksen toteuttaa J-Impact Koulutus Oy