Koulutus järjestetään myös 26.3.2019
Tämä koulutus antaa kattavan kokonaiskuvan erinomaisen asiakastyön tärkeimmistä osa-alueista ja runsaasti esimerkkejä ja neuvoja hyvän asiakaspalvelun tuottamisen tueksi. Onnistuneen asiakaspalvelun maine kiirii kauas, mutta huonot asiakaskokemukset leviävät usein vieläkin laajemmalle. Palvelussa tehtyjen virheiden korjaaminen on usein vaikeaa ja kallista. Tämän vuoksi asiansa osaava asiakaspalvelu on yritykselle arvokas resurssi, jonka kehittämiseen kannattaa panostaa.
KENELLE
Koulutus on suunniteltu sekä vaativissa asiakaspalvelutehtävissä toimiville henkilöille että asiakaspalvelusta vastaaville esimiehille. Perinteisten palveluammattien lisäksi koulutus soveltuu erinomaisesti myös asiantuntijatyötä tekeville henkilöille. Hyvässä asiakaspalvelussa pätevät samat lainalaisuudet toimialasta riippumatta.
Järjestämme koulutuksia myös yritysten ja muiden organisaatioiden sisäisinä koulutuksina.
HYÖTY OSALLISTUJALLE
Tiedät, mistä osatekijöistä erinomainen asiakaspalvelu koostuu
Ymmärrät ja hallitset palvelutilanteiden eri vaiheet
Osaat tunnistaa erilaisten asiakkaiden palvelutarpeet
Osaat toimia haastavissa asiakastilanteissa ammattimaisesti ja ratkaisukeskeisesti
Tunnistat lisämyynnin mahdollisuuksia erilaisissa asiakaskohtaamisissa
Tunnet omat vahvuutesi ja kehittymiskohteesi asiakaspalvelijana
Osaat laatia henkilökohtaisen kehitysohjelman jatkuvan kehittymisen varmistamiseksi
VALMENTAJA
KTT Jari Salminen on toiminut erilaisissa johto- ja esimiestehtävissä yli 30 vuotta. Hän on johtanut useita myynti- ja asiakaspalveluorganisaatioita, sekä toiminut yrittäjänä yli 15 vuotta. Jari on kouluttanut yli 4 500 esimiestä räätälöidyissä ja avoimissa koulutuksissa yhteistyössä maamme johtavien valmennusorganisaatioiden kanssa. Jari tekee jatkuvasti tutkimustyötä ja on osallistunut 12 johtamisen kehittämistä koskevan kirjan kirjoittamiseen sekä kirjoittanut lukuisia artikkeleita ammattilehtiin.
HINTA
Tilaisuuden hinta on 790 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulutusmateriaalin, lounaan sekä kahvitarjoilut. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.
PERUUTUSEHDOT
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.
Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.
OHJELMA
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tilaisuuden avaus
9.15 Harjoitus: Omien asiakaspalvelutaitojen arviointitehtävä
9.30 Hyvästä asiakaspalvelusta kilpailuvaltti
Miten asiakaspalvelusta kehitetään organisaation kilpailuvaltti?
Miten asiakaspalvelulla voi erottua kilpailijoista?
Palvelulupauksen kiteyttäminen
Totuuden hetki ja lupausten lunastaminen
Esimerkkejä hyvästä asiakaspalvelusta eri toimialoilla
Laadukas palvelu sähköisesti, puhelimitse ja henkilökohtaisessa tapaamisessa
10.30 Tauko
10.45 Erinomaisen asiakaskohtaamisen vaiheet
Asiakkaan kohtaaminen ja luottamuksen voittaminen
Asiakkaan kuuntelu ja palvelutarpeiden kartoitus
Myyntimahdollisuuksien tunnistaminen
Asiakkaan päätöksenteon tukeminen ja lisämyynti
WOW! -efekti
Vältä ylipalvelua!
Palvelutilanteen hoitaminen loppuun asti
Miten varmistetaan asiakkaan hyvä mieli palvelutilanteen päätteeksi?
Yhteistyön jatkumisen varmistaminen
12.00 Lounas
13:00 Reklamaatioiden ammattimainen käsittely
Tyytymättömän asiakkaan kohtaaminen
Tuohtuneen asiakkaan kohtaaminen
Omien tunteiden hallinta konfliktitilanteessa
Koeteltuja keinoja asiakkaan rauhoittamiseen
Miten konflikti-tilanteesta voi rakentaa onnistuneen palvelukokemuksen?
Case-harjoituksia
14.45 Kahvi
15.00 Positiivista energiaa omaan asiakaspalveluun
Asiakaslähtöinen palveluasenne
Oman työn arvostamisen taito
Positiivisuuden voima omassa asiakastyössä
Omien vahvuuksien ja kehityskohteiden tunnistaminen
Oman kehittymissuunnitelman laatiminen
Ovatko palvelun onnistumisen edellytykset kunnossa?
16.00 Tilaisuus päättyy
LISÄTIETOJA
Vastuukouluttaja Jari Salminen
040-4160104
jari.salminen(a)j-impact.fi
Koulutuksen toteuttaa J-Impact Koulutus Oy