Tämä koulutus järjestetään myös 5.-6.5.2020
Valmennuksemme keskittyy auttamaan myyjiä tilanteissa, joissa perinteiset myyntitekniikat eivät enää toimi. Käymme läpi, kuinka oppia tuntemaan asiakkaiden tarpeita aiempaa syvällisemmin ja saada sitä kautta parempia myyntituloksia.
Internetin myötä asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut merkittävästi, joten myynninkin pitää muuttua. Arvomyynti onkin kovaa vauhtia syrjäyttämässä perinteiset korkeapainemyynnin ”tratti-mallit”, joita myyjille on tuputettu näihin päiviin saakka.
KENELLE
Valmennuksemme sopii niin uusille lupauksille kuin kokeneemmille myyntikonkareille. Innostavassa ilmapiirissä, yhdessä muiden myyjien kanssa, sukellat arvomyynnin maailmaan ja opit ymmärtämään asiakkaittesi ajattelua entistä syvällisemmin.
Järjestämme koulutuksia myös yritysten ja muiden organisaatioiden sisäisinä koulutuksina.
HYÖDYT OSALLISTUJALLE
Opit ymmärtämään arvomyynnin periaatteet ja soveltamaan niitä omassa työssäsi
Vahvistat aktiivisen kuuntelun taitojasi ja opit ymmärtämään asiakkaitasi entistä syvällisemmin
Osaat laatia ja myydä ratkaisun, joka täyttää asiakkaan todelliset tarpeet
Opit hyödyntämään tehokkaasti tilanteet, joissa asiakkaan ostoikkuna on auki
Opit tuottamaan asiakkaallesi enemmän arvoa ja saavutat parempia myyntituloksia.
VALMENTAJA
KTT Jari Salminen on toiminut myyjänä ja myynnin esimiestehtävissä yli 25 vuotta. Hänellä on myös vahva yrittäjätausta. Jari Salminen on kouluttanut yli 4500 esimiestä räätälöidyissä ja avoimissa koulutuksissa yhteistyössä maamme johtavien valmennusorganisaatioiden kanssa.
HINTA
Tilaisuuden hinta on 1290 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulutusmateriaalin, lounaan ja kahvitarjoilun. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.
PERUUTUSEHDOT
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.
Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.
OHJELMA
1. Päivä – ARVOMYYNNIN PERUSTEET
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Tilaisuuden avaus
9.15 Muutokset asiakkaiden ostokäyttäytymisessä
Ennen ja jälkeen internetin
Käyntien sopimisen vaikeus
Miksi asiakkaan kannattaa tavata juuri sinut?
Harjoitus: Oman myyntifilosofian pohdiskelua
10.30 Tauko
10.45 Mitä arvomyynti on?
Asiakasarvon tuottamiseen perustuva myyntifilosofia
Miten arvomyynti eroaa tuotemyynnistä ja ratkaisumyynnistä
Luottamus onnistumisen edellytyksenä
12.00 Lounas
13:00 Asiakasarvon määrittely
Arvo syntyy asiakkaan mielessä
Tekninen arvo
Taloudellinen arvo
Tunnearvo
Imago ja statusarvo
Asiakkaan todelliset kokonaiskustannukset ja kokonaishyödyt
14.15 Kahvi
14:30 Millaista osaamista arvomyynti vaatii?
Empatia eli asettuminen asiakkaan asemaan
Kuuntelutaito ja oikeiden kysymysten esittäminen
Asiakkaan toiminnan syvällisempi ymmärtäminen
Asiakkaan auttaminen omien tarpeiden sanoittamisessa
Sanattomien viestien tulkinta
16:00 Koulutuspäivä päättyy
2. Päivä – ASIAKASLÄHTÖINEN TOIMINTA
8.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00 Asiakaslähtöinen toimintatapa
Myyntilähtöisen ajattelun ongelmat
Myyntiprosessin viilaamisesta asiakkaan ostoprosessin ymmärtämiseen
Harjoitus: Omien myyntitaitojen arviointi
10.30 Tauko
10.45 Asiakkaan ostokäyttäytymisen ymmärtäminen
Asiakkaan ostoprosessin vaiheet
Luottamus kaiken keskiössä
Kaupanteon riskit ostajan näkökulmasta
Kaupanteon ”näkymättämät” esteet
Ostoikkuna
12.00 Lounas
13.00 Asiakkuus-käsite ja käytäntö
Asiakkuuksien johtaminen
Asiakkuuden arvon määrittäminen
Asiakkuuksiin liittyvät myyntipotentiaali
14.15 Kahvi
14:30 Asiakkuuksien syventäminen
Miten yhdistetään arvomyynti, palvelunäkökulma ja lisämyynti?
Osto- ja myyntiprosessien yhdistäminen ylivoimakseksi yhteistyösuhteeksi
Asiakaskokemuksen syventäminen, luottamus ja lisäarvon luominen
15:30 Loppukeskustelu
16:00 Tilaisuus päättyy
LISÄTIETOJA
Jari Salminen
040-4160104
jari.salminen(a)brik.fi
Koulutuksen toteuttaa Brik Asiakastyö Oy