Myynnin mannerlaatat ovat liikkeessä. Mikä avuksi, kun perinteiset myyntitekniikat eivät enää toimi? Internetin valtakaudella yritysasiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut merkittävästi, joten myynninkin pitää muuttua. Arvomyynti on kovaa vauhtia syrjäyttämässä perinteiset korkeapainemyynnin ”tratti-mallit”, joita myyjille on tuputettu näihin päiviin saakka. Tule mukaan pohtimaan, mitä arvomyynti on ja mitä sillä voidaan saavuttaa.
KENELLE
Valmennuksemme sopii kaikille myyntityötä tekeville, jotka haluavat vahvistaa omaa myyntiosaamistaan.
Järjestämme koulutuksia myös yritysten ja muiden organisaatioiden sisäisinä koulutuksina.
HYÖDYT OSALLISTUJALLE
Ymmärrät muutokset B2B-asiakkaiden odotuksissa ja ostokäyttäytymisessä
Tunnet arvomyynnin periaatteet ja opit soveltamaan niitä omassa myyntityössäsi
Ymmärrät syvällisesti empatian ja asiakkaan aktiivisen kuuntelun merkityksen myyntityössä
Opit suunnittelemaan omaa myyntityötäsi asiakasarvon tuottamisen näkökulmasta
Saavutat parempia myyntituloksia ja luot kestävämpiä asiakassuhteita
VALMENTAJA
KTT Jari Salminen on toiminut myyjänä ja myynnin esimiestehtävissä yli 25 vuotta. Hänellä on myös vahva yrittäjätausta. Jari Salminen on kouluttanut yli 4500 esimiestä räätälöidyissä ja avoimissa koulutuksissa yhteistyössä maamme johtavien valmennusorganisaatioiden kanssa.
HINTA
Tilaisuuden hinta on 790 eur/hlö + alv 24%, joka sisältää koulutusmateriaalin, lounaan ja kahvitarjoilun. Kurssimateriaaliin sisältyy myös Asiantuntijan myyntitaidot -kirja. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.
PERUUTUSEHDOT
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.
Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.
OHJELMA
08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen
09:00 Tilaisuuden avaus
09:15 Muutokset asiakkaiden ostokäyttäytymisessä
Miten Internet on muuttanut B2B -myyntiä
Tuote- ja myyntilähtöisen toimintatavan haasteet
Myyntiprosessin viilaamisesta asiakkaan ostoprosessin ymmärtämiseen
10:15 Tauko
10:30 Mitä arvomyynti on?
Mitä arvomyynti tarkoittaa?
Asiakasarvon tuottamisen taito
Asiakaskeskeinen toimintatapa ja aktiivisen kuuntelun taito
12:00 Lounas
13:00 Asiakasarvon luominen
Arvonmuodostuksen elementit
Asiakkaan tunteminen
Asiakasarvon kiteyttäminen ja kuvaaminen
Mitä arvomyyjältä edellytetään?
Harjoitus: Omien asiakastaitojen arviointi arvomyynnin näkökulmasta
14:30 Tauko
14:45 Arvopohjainen hinnoittelu
Miten asiakkaan kokema arvo hinnoitellaan?
Miten arvopohjainen hinnoittelu poikkeaa muista hinnoittelumenetelmistä?
Hinnan vaikutus asiakkaan arvokokemukseen
Ostajan tukeminen ostoprosessin eri vaiheissa
Asiakasarvon myymisen taito
16:00 Koulutuspäivä päättyy
LISÄTIETOJA
Jari Salminen
040-4160104
jari.salminen(a)brik.fi
Koulutuksen toteuttaa Brik Asiakastyö Oy