Positiivisella myyntiasenteella ja -taidolla varustettu tuotepäällikkö on merkittävä, mutta liian usein vajaakäytetty, voimavara myynnissä. Erityisesti tuotepäälliköille kehitetyssä valmennuksessamme keskitymme myynti- ja asiakastaitojen vahvistamiseen.
Kaksipäiväinen tehovalmennus antaa osallistujille valmiudet hyödyntää asiantuntijuuttaan täysimääräisesti asiakastyön ja kaupanteon tukena. Valmennus on suunniteltu kaikille tuotepäälliköille toimialasta riippumatta. Käytännönläheinen valmennuksemme tarjoaa runsaasti työkaluja, joita osallistujat voivat hyödyntää omassa työssään heti valmennuksen jälkeen.
Vuorovaikutteinen pienryhmävalmennus antaa runsaasti tilaa myös keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.
Kenelle
Tuotepäälliköille ja teknisille asiantuntijoille.
Järjestämme valmennuksia myös yritysten ja muiden organisaatioiden sisäisinä valmennuksina.
Hyödyt osanottajalle
Ymmärrät myyntitaitojen ja asiakasosaamisen merkityksen tuotepäällikön tehtävässä
Tunnet ammattimaisen myyntityön lainalaisuudet
Opit hyödyntämään asiantuntemustasi tehokkaasti myynnin tukena
Tunnistat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi erilaisissa asiakas- ja myyntitilanteissa
Opit tunnistamaan uusia myyntimahdollisuuksia ja rohkaistut tarttumaan niihin
Opit toimimaan täysipainoisena neuvottelijana ja kaupantekijänä erilaisissa asiakastilanteissa.
kouluttaja
KTT Jari Salminen tarjoaa vankkaan osaamiseen perustuvaa käytännönläheistä valmennusta monilta johtamisen osa-alueilta. Jarilla on kokemusta myyntityöstä yli 25 vuoden ajalta niin myyjän kuin myynnin esihenkilönkin roolissa. 20-vuotisen valmentajauransa aikana Jari on kouluttanut yli 10 000 johtajaa ja esihenkilöä yhteistyössä maamme johtavien koulutusorganisaatioiden kanssa.
Hinta
Tilaisuuden hinta on 1390 eur/hlö + alv 25,5%, joka sisältää koulutusmateriaalin, lounaat sekä kahvitarjoilun. Jos yrityksessäsi on useita koulutuksesta kiinnostuneita (väh. 3 hlöä), tiedustele ryhmäalennusta valmentajalta tai osoitteesta ilmoittautumiset(a)osaamiskeskus.fi.
Peruutusehdot
Osallistumisen voi perua kuluitta 2 viikkoa ennen tapahtumaa, sen jälkeen peritään 50% osallistumismaksusta. Mikäli osallistumista ei peruuteta lainkaan, veloitamme koko osallistumismaksun. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.
Estyneen osallistujan tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö, tai vaihtaa osallistujan ilmoittautuminen toiseen kurssiajankohtaan.
Ohjelma, päivä 1
08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen
09:00 Avaus ja orientoituminen valmennuksen aiheisiin
09:30 Tuotepäällikön rooli asiakastyössä
Asiantuntijuus ja myyntityö
Asiakastaitojen merkitys tuotepäällikön työssä
Asiakaslähtöisen tuotepäällikön ominaisuuksia
10:30 Tauko
10:45 Asiakkaan maailma
Asiakasymmärrys ja arvomyynnin näkökulma
Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
Tuotepäällikkö asiakasarvon tuottajana
Oman asiantuntemuksen hyödyntäminen myynnin tukena
12:00 Lounas
13:00 Asiakkuuksien kehittäminen tuotepäällikön näkökulmasta
Tuote- ja palvelustrategia sekä tuoteportfolio
Asiakastarpeiden tunnistaminen ja asiakasymmärrys
Asiakaspalautteen hyödyntäminen
Kilpailija-analyysin työkaluja
Markkinatrendien seuranta, markkinatutkimukset ja niiden hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
14:30 Tauko
14:45 Oman asiakastyön pohdintaa
Oman asiakaskunnan ja sen palvelutarpeiden analysointia
Minäkö myyjä? Oma identiteetti ja suhtautuminen myyntityöhön
Myyntikammon syyt ja selviytymiskeinot
Koulutustilaisuudet ja asiakastuki myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
Oman asiantuntijastatuksen hyödyntäminen ja vahvistaminen
15:30 Päivän yhteenveto ja keskustelua päivän teemoista
16:00 Päivä päättyy
Päivä 2
08:30 Aamupala
09:00 Onnistuneen myyntineuvottelun vaiheet
Asiakastyön suunnittelu ja oman asiakaslupauksen määrittäminen
Asiakkaan kohtaaminen. Ensivaikutelman voima
Oman ”hissipuheen” hiominen
Empatia ja asiakkaan luottamuksen voittaminen
Tutustuminen asiakkaaseen, tämän liiketoimintaan, tarpeisiin ja arvonmuodostukseen
Kokonaistilanteen kartoitus, kysymystekniikka ja aktiivisen kuuntelun taito
Asiakkaan tarpeen kiteyttäminen ja tämän ostoprosessiin tutustuminen
10:30 Tauko
10:45 Oman ratkaisun myyminen asiakkaalle
Asiakkaan tarpeen mukaisen ratkaisun tuottaminen
Asiakaslähtöisen ja myyvän tarjouksen laatiminen
Ratkaisun esittäminen ja asiakaslähtöinen argumentointi
Haastavat neuvottelutilanteet ja vastaväitteiden käsittely
Hinnan myyminen
Kaupan klousaus
Jälkimarkkinointi
12:00 Lounas
13:00 Vuorovaikutustaidot ja monikanavainen asiakastyö
Onnistu haastavissa neuvottelutilanteissa
Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
Asiakkaan palvelutarpeiden toteutus eri kanavien avulla
Puhelinviestinnässä huomioitavaa
Mitä ja miten viestit sähköpostilla?
14:30 Omien asiakastaitojen kehittäminen
Omien vuorovaikutustaitojen arviointitehtävä
Oman vuorovaikutusprofiilin pohdintaa
Omat voimavarat ja kuormitustekijät
Sisäisten ja ulkoisten verkostojen ja yhteyksien vahvistaminen
CRM:n hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
Seuraava askel?
15:00 Päivän yhteenveto
15:30 Koulutus päättyy
Lisätietoja
Jari Salminen
040-4160104
jari.salminen(a)brik.fi
Koulutuksen toteuttaa Brik Osaamiskeskus Oy